mandag den 12. januar 2009

Mit liv er fuld af paradokser

Livet er fuld af paradokser. Jeg skriver om stueblomster, men har selv svært ved at passe dem. Enten fordi jeg har for travlt og har hovedet fyldt til randen af alt mulig andet eller også fordi jeg faktisk ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Eller fordi klimaet i boligen ikke er velegnet.
Enten vander jeg for meget eller for lidt. Jeg glemmer at gøde om sommeren og kommer i tanke om det om vinteren. Når jeg tænder radiatorerne går det meget stærkt med udtørring og der er ikke lys nok i det indre af min bolig om vinteren. Hm. Det er ikke godt.
Men jeg har to planter som har overlevet i mellem tyve og femten år. Klivia og paradistræet. Trods alle mine fejl og mangler som blomsterpasser. Så hvis du kender nogen som har det på samme måde kan de anbefales.

Læs artikel om Gode gamle venner og blomster for ignoranter på www.theflowerproject.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar